Merhabalar...

Şu anda Elena Demiryürek'in blog'unda bulunuyorsunuz... Burada benim yazılarımı, röportajlarımı bulabilirsiniz... Fotoğraflarlara gün gelecek zenginleşecek bu blog ama şimdilik zamanı var... Hepinize geldiğiniz için teşekkür ederim

27 Eylül 2007 Perşembe

Derya: Hedefim kendimi aşmak

C Spor 14.04.2004

ELENA DEMİRYÜREK

Türkiye'de yüzme dalında büyük aşamalar kat ettiği şu sıralarda uluslararası başarılarıyla ve gösterdiği performansla başarısı onaylanan bir yıldız Derya Büyükuncu . Küçük yaşta başarılar elde eden ve uluslararası arenada kendini gösteren, bir çok başarılı yüzücü gibi eğitimini ABD'de sürdüren Büyükuncu ağustos ayında Yunanistan'ın başkenti Atina'da düzenlenecek olimpiyat oyunlarında ülkemizi temsil edecek.

Hedefim kendimi aşmak

Derya Büyükuncu, olimpiyatlardaki hedeflerini şöyle anlattı: ''Atina Olimpiyatlarında en büyük hedefim kendimi aşmak. Bu durum benim için çok önemli. Orada elimden gelenin en iyisini yapacağım. Bunu başarabilirsem madalya almamamız için bir neden yok. Madalya almayı ellbette istiyorum, ama en büyük hedefim kendimi aşmak. Çünkü biliyorum ki bunu başarabilirsem herşeyi başarabilirim.'' Yüzmede hem kendisini hem de Türkiye'yi en iyi şekilde temsil etmek istediğini belirten Büyükuncu, başarı için konsantrasyonun gerekli olduğunu belirtti ve ''Yaptığımız sporda moral çok önemlidir. Ben de Türk halkının desteğini bekliyorum. Bu durum kazanmayı etkiliyor'' diye konuştu.

Formamı değiştirmem

Kendisine yurtdışında yaşadığı için bulunduğu ülkenin ulusal takımından da teklif geldiğini ancak böyle bir durumun söz konusu olmadığını söyleyen Derya Büyükuncu, ''Ben herşeyden önce Türküm. Yurtdışında yaşamam ulusal takım formasını giymeyeceğim anlamına gelmez'' dedi.
Galatasaray'da forma giyen Büyükuncu, Kış Kupası'na gelememesini ve bu nedenle getirilen eleştirileri de şöyle değerlendiriyor:
''Kış Kupası'nda takımımın yanında yer alamamamın nedeni zaman konusunda yaşadığım sıkıntı. Bazı takımlar yurtdışındaki sporcularını getiriyorlar bunun temel nedeni Galatasaray'ın yüzmedeki başarısını kompleks haline getirdikleri içindir.''
Başarılı yüzücülerin eğitim için yurdışına gitmesini ise Derya Büyükuncu ''Başarılı sporcular başka ülkelere gidiyorlar. Nedeni ise imkânlar. Ve tabii ki daha iyi bir eğitim. Türkiye'de eğitim şartları çok ağır. Spor ile birarada yürümesi ise neredeyse olanaksız. Özellikle yüzme ile ciddi anlamda uğraşan sporcular için daha da zor. Çünkü antrenmanlar ağır. Türkiye'de insanlar belli bir süre sonra şartlar nedeniyle ya bırakıyorlar ya da başka ülkelere gidiyorlar. Yüzmeyi bırakanlara yazık oluyor. Çünkü iyi sporcu kolay yetişmiyor. Bu nedenle Türkiye'de yüzme bu gibi konulardan çok etkileniyor'' diye açıklıyor.

Hasrete alıştım

Yurtdışında olmanın kendisini Türkiye'deki bir çok şeyden uzak tuttuğunu belirten Büyükuncu, ailesine olan özlemini de şöyle anlatıyor: ''Ailemi ve arkadaşlarımı çok özlüyorum. Yurtdışında olmak ilk zamanlarda çok zor geliyordu ancak zamanla alıştım. Hala ailemi özlüyorum ama bu durum benim iyiliğim ve kişisel gelişimim için gerekli.''

Hiç yorum yok: