Merhabalar...

Şu anda Elena Demiryürek'in blog'unda bulunuyorsunuz... Burada benim yazılarımı, röportajlarımı bulabilirsiniz... Fotoğraflarlara gün gelecek zenginleşecek bu blog ama şimdilik zamanı var... Hepinize geldiğiniz için teşekkür ederim

27 Eylül 2007 Perşembe

Ağabeyim için yarışıyorum

C Spor 14.10.2004

ELENA DEMİRYÜREK

20 yaşında genç bir motorsporları tutkunu. Ülkemize ilk kez motorsiklet branşında Avrupa'da yapılan bir yarışta bronz madalya getirdi. Aileden gelen bir genekle abileri gibi o da bu spora gönül verenlerden... Kenan Sofuoğlu ile kazandığı başarı lardan bugünlere gelmesinde büyük emeği bulunan ailesinden ve büyük tutkusundan konuştuk.
- Kenan Sofuoğlu kimdir?
- Ben 1984 Adapazarı doğumluyum. 5-6 yaşından beri motorsiklet kullanıyorum. Babamın bir tamirhanesi vardı. Ağabeylerimin ve benim neredeyse tüm çocukluğumuz burada geçti. Yarışmaya karar vermem ise yine ağabeylerimden geliyor. İlk yarışım 2000 yılında Türkiye Pist Şampiyonası'nda B Katagorisi'nde yaptım. Sezonu şampiyon olarak tamamladım ve 2001 yılında A Katogorisi'nde profesyonel olarak yarıştım sezonu abilerim 1. ve 2. bitirdi ben ise 3. olarak tamamladım. 2001 yılındaki ekonomik kriz nedeniyle sponsorlar çekildi. Kendi olanaklarımızla Avrupa'ya açılmaya karar verdik.
- Kazandığınız başarılar için aileniz ve siz ne gibi fedakarlıklar yaptınız?
- Şu an ki konumuma gelmem tabii ki kolay olmadı çünkü motorsporları gerçekten çok pahalı bir branş. 2002 yılında Yamaha R6-Cup kategorisine yazıldım. Bu dalda bir sezon yarışmak için Türkiye'deki neredeyse bütün varlığımızı sattık hatta son yarışımaya katılabilmek için ağabeyim spor arabasını satıp bana para yollamıştı ve sezonu bu sayede şampiyon olarak kapatmıştım. 2003 yılı için ise sponsorlara ihtiyacım vardı. Türkiye'de kapı kapı dolaşıp sponsor aradım ama hiçbir şey bulamadım. Almanya'da VOIGES adlı motor firması sponsorluğumu üstlendi ve beni Almanya şampiyonasında yarışmaya başlattı.Sezonu inanılmaz bir başarı ile 2. olarak tamamladım.
- Siz Türkiye'de motorsporlarının geleceğini nasıl görüyorsunuz?
- Ben inanıyorumki kurulan yeni motorsiklet fedarasyonumuz sayesinde Türkiye'deki motosiklet yarışları kısa bir zaman sonra Avrupa standartlarını yakalayacak..TMF (Türkiye Motosiklet Fedarasyonu) nin şu anki çalışmalarından biri 2006 yılında Dünya Motorsiklet Pist Şampiyonası'nın bir ayağını Türkiye'ye almak istiyor. Bu sayede ben de kendi evimde yarışma fırsatı bulabileceğim bu da bu sporun gelişmesindeki en büyük faktörlerden biri olacak.
- Gelecek ile ilgili hedefleriniz nelerdir?
- Benim gelecekle ilgili hedefim tabii ki son nokta olan MOTO GP sınıfı. Bu sınıf dünyadaki on binlerce pilottan ancak en iyi 22 gidebiliyor. Benim ve takımımın şu anki hedefi bu sınıfa gidebilmek. Avrupa Şampiyonası'nda ki 3.'lükte Yamaha takımının çok büyük etkisi var . Bu sezon anlaştığım Yamaha takımı bana geçen yıl hayalini bıle kuramıyacağım bır motor ve takım hazırladı ve beraberce bu başarıyı yakaldık
- Abinizin yaşamını yitirmesinin ardından yarışmayı sürdürdünüz. Bu sizin başarınızı nasıl etkiledi?
- Anne ve babama eğer siz isterseniniz yarışmayı bırakacağım dedim . Ama onlarda bana biz artık senin ağabeyin için yarışmanı istiyoruz dedi ve tekrar Avrupa'ya dönmeye karar verdim. İnanıyorum ki o da bunu isterdi.

Hiç yorum yok: