Merhabalar...

Şu anda Elena Demiryürek'in blog'unda bulunuyorsunuz... Burada benim yazılarımı, röportajlarımı bulabilirsiniz... Fotoğraflarlara gün gelecek zenginleşecek bu blog ama şimdilik zamanı var... Hepinize geldiğiniz için teşekkür ederim

25 Eylül 2007 Salı

Aferin sana Neslihan

C Spor 18.02.2004

ELENA DEMİRYÜREK

Başarı için ne gerekiyor? Sağlam bir vücut mu? İstek ya da azim mi? Bunlardan bir tanesi olmazsa ne olur? Örneğin vücudunuzda bir özrünüz olduğunda spor yapamaz mısınız? Mühendis ya da doktor olamaz mısınız?
Bunu kim iddia edebilir ki? Hiç kimse! Bu konuyla ilgili kesin bir şey söyleyebilecek birinin olduğunu sanmıyorum. Çünkü bedeninizdeki özür isteğinizi, azminizi, hırsınızı ve mücadelesi ruhunuzu sizden alamaz. İşte masa tenisinde Avrupa Üçncüsü olan ve pekçok başarıya imza atan Neslihan Kavas bunlardan biri... Doğuştan kalça çıkıklığı var... Altı yıl önce DSİ'de masatenisi oynamaya başlamış. Bu gün 2004 Atina Paralimpik Oyunları'nda yarışacak sekiz oyuncudan bir tanesi. Neslihan, masatenisi ile tanışmasını ve kazandığı başarıları şöyle anlatıyor: ''Doğuştan gelen bir rahatsızlığım vardı. Altı yıl önce bu spora başladım. Bir yıl önce Engin Avcı , Ulusal Paralimpik Masatenisi Takımı'nı kurduğunu ve katılıp katılmayacağımı sordu. Ben de olur dedim. Zaten normal liglerde forma giyiyordum. Hâlâ da Çağfen'de oynuyorum.'' Neslihan, Avrupa 3.'lüğünü ve olimpiyatlara katılmaya hak kazanmasını ise ''Takım olarak henüz birinci yılımızı bile doldurmadık. Turnuvaya gittiğimizde kuralları bile tam olarak bilmiyorduk. Bu derece büyük bir başarı kazanacağımı düşünmüyordum. Olimpiyatlara katılmaya hak kazandığımı söylediklerinde çok şaşırdım. Şimdi eylül ayında Atina'da yapılacak paralimpik olimpiyatlarına katılacağım'' diye anlattı.
16 yaşındaki başarılı sporcu kazandığı üçünçülük madalyasının ardından basından büyük ilgi gördüğünü belirtti. Neslihan bunu şöyle açıkladı: ''Pekçok basın mensubu bana ve aileme ilgi gösterdi. Olimpiyatlara katılacak olmam da insanları şaşırttı. Türkiye'yi temsil edecek olmaktan çok mumnunum.''

Okulda zorunlu ders

Türkiye'de masatenisine olan ilginin gittikçe arttığını okuduğu ve hâlâ sporcusu olduğu Çağfen eğitim kurumlarında bu sporun zorunlu ders olarak verildiğini de belirten genç sporcu ailesinin ve antrenörlerinin yardımıyla başarılı olmayı hedefliyor. Neslihan, spor akademisine gitmeyi düşünmediğini ancak üniversitede mühendislik okumayı hedeflediğini ve masatenisini gelecekte de sürdürmek istediğini anlattı. Genç sporcu bu sporun Türkiye'de daha çok ilgi görmesi gerektiğini vurgulayarak, ödeneksizlikler nedeniyle kapanan masatenisi liglerinin açılmasını istediğini söyledi.

Hiç yorum yok: