Merhabalar...

Şu anda Elena Demiryürek'in blog'unda bulunuyorsunuz... Burada benim yazılarımı, röportajlarımı bulabilirsiniz... Fotoğraflarlara gün gelecek zenginleşecek bu blog ama şimdilik zamanı var... Hepinize geldiğiniz için teşekkür ederim

21 Eylül 2007 Cuma

Bu atlet beden eğitiminden kaldı

Cumhuriyet 27.06.2003

ELENA DEMİRYÜREK

Funda Aşıkoğlu , Ulusal Takım'a seçilmiş ve spor katılım parasını vermediği için beden eğitimi dersinden kalmış bir sporcu. Genç atletin bu günlerde en büyük sorunu, geçen hafta girdiği üniversite sınavından iyi bir puan alsa bile, branş dersinden kaldığı için spor akademisine girme şansını yitirme olasılığı.
Sporcu bir aileden gelen genç sporcunun annesi Gülşen Aşıkoğlu ve babası Gazi Aşıkoğlu . Funda'nın , tenis, jimnastik, voleybol, basketbol da dahil olmak üzere 17 yaşına dek yapmadığı spor kalmadı... Funda Aşıkoğlu'yla bugün başlayacak Dünya Liselerarası Atletizm Şampiyonası öncesi beden dersinden sınıfta kalışının öyküsünü ve spor hayatını anlattı:
Ben her şeyden önce sporcuyum. Basketbol, voleybol dahil olmak üzere tüm sporlarla neredeyse uğraştım.
Öğretmenim bu sporlardan anlamadığımı söylemiş ancak böyle bir şey sözkonusu değil. Bir tartışma yüzünden böyle bir durum başıma geldi.
Spor parası adı altında beden eğitimi dersi için para toplanıyordu ve sporcu olanlar bundan muaf tutuluyordu. Ancak hocamız bunu kabul etmedi. Spor parasını verenlerle vermeyenler ayrılsın dedi ve ödeyenleri sözlüye kaldırdı bize ise böyle bir şans vermedi. İtiraz ettim; ancak bu sefer de disipline yolladı. Kendisi aynı zamanda müdür muavini olduğu için 3 gün uzaklaştırma aldım. Milli Eğitim'e itiraz dilekçesi verdim ve bu sayede cezam indirildi.
Beden eğitimi benim ana branşım olduğu için üniversite sınavını kazansam bile gidemiyorum. Öğretmenimiz kurtarma sözlüsü yapacakmış ancak şampiyonaya denk geldiği için buda şu anda mümkün değil. Ancak resmi izinli sayılıyoruz ve dönüşte sınava girebileceğim söyleniyor. Ailemin ilgisizliğinden bahsedilmiş ancak ailem bu konuyla fazlasıyla ilgilendi. Benim ulusal takıma seçilmediğim de iddia edilmiş ancak ben bu turnuvayla birlikte ilk kez ulusal formayı giyiyorum.
Anne ve babam ulusal atlettir. Çocukluğumdan beri sayısız sporla uğraştım ve üç yıl önce de atletizme başladım.Benim şu sıralardaki hedefim Türkiye çapında belli bir başarı elde etmek. Olimpiyatlara katılmayı istiyorum, bunun için de çaba gösteriyorum.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben Ankara da beden eğitimi öğretmenliği yapıyorum. Spor parası toplamanın ne kadar zor ve insanı strese sokan bir konu olduğunu öğrenciler bilemez. Spor klübü yönetmeliğine göre der ki" okuldaki her öğrenci ve öğretmen spor klübünün doğal üyeleridir". Üye olan öğrencilerin yönetmelikte belirlenen şartlar altında yıllık aidat vermesi gerklidir. Yasal olarak para toplama yetkisi Sayıştay tarafından sadece spor klübüne verimiştir. Okul takımında olan bir öğrencinin ki annesi babası da sporcu olan bir kişinin neden spor parası vermediğini anlamak kolay değil. Öğretmen para toplamak için ikna yönteminin dışında ne yapabilir? Tabi ki notla tehdit etmek ya da takıma almamak doğru değil ama öğretmene başka şans tanımayan uygulamalar nasıl ortadan kaldırılabilir.