Merhabalar...

Şu anda Elena Demiryürek'in blog'unda bulunuyorsunuz... Burada benim yazılarımı, röportajlarımı bulabilirsiniz... Fotoğraflarlara gün gelecek zenginleşecek bu blog ama şimdilik zamanı var... Hepinize geldiğiniz için teşekkür ederim

27 Eylül 2007 Perşembe

Ekip ruhu şampiyonluk getirdi

C Spor 26.05.2004

ELENA DEMİRYÜREK


T ürk erkek voleybolu son dönemlerde büyük sıkıntılar yaşıyor. Bu sezon değişen lig sistemi, Türk voleybolcularının istenilen ölçülerde takımlarında şans bulamaması ve buna bağlı olarak da ulusal takımın yaşadığı sıkıntılar... Uzun bir süredir çı kış yolu arayan erkek voleybolu bunlarla mücadele ederken sezon sonunda yapılan play-off'larda rakiplerine üstünlük sağlayan Erdemirspor ipi göğüsleyen taraf oldu.
Zonguldak Ereğli takımının bu başarısında katkısı bulunan önemli isimlerden Ali Peçen , erkek voleybolunun dününü bugününü, takımının kazandığı başarıları ve kendisini anlattı. 10 lig şampiyonluğu, birçok Türkiye Kupası kazanan Peçen, Erdemir'in başarısının ekip ruhundan kaynaklandığına dikkat çekiyor.
- Erdemirspor'un başarısını neye bağlıyorsunuz?
- Benim jenerasyonumun takım ruhunu çok iyi özümsemiş durumdalar. Kariyerimde birçok antrenörle çalıştım. Çoğuyla da şampiyonluğu yaşadım. Eğer buna bir iş gözüyle bakarsanız başarılı olma olasılığınız yüksek. Örneğin ben hep şirket takımlarında oynadım, dolayısıyla biz olayı bu açıdan görüyorduk. Takım ne kadar başarılı olursa şirketin de vizyonu o kadar gelişecekti. Böyle de oluyordu. Voleybol takımları, şirketlerin aynasıdır. Neler yapabileceğinin göstergesidir.
Şansını kendin yarat
- Türk voleybolcularının takımlarda şans bulamamasını nasıl değerlendiriyorsunuz?
- Lig sisteminde takım sayısını 10'a indirirsek daha çok maç ve deneyim kazanmış olacağız. Ömrümüz yollarda geçmeyecek, daha çok çalışabileceğiz. Dahası her takımda üç yabancı oynatıldığını varsayarsak, geriye boşta üç mevki kalıyor. Bunların yedekleri de var. Her takımda yabancılar hariç dokuz sporcu garanti olacak. Bu açıdan baktığınızda toplam oyuncu sayısı 90'ı bulacak. Bunların içinden de başarılı olanları seçerseniz ki bunlara en az 30 kişi dersek üç takım çıkartabilirsiniz.
- Genç oyuncular takımlarda bazı nedenlerden dolayı ligde şans bulamamaktan şikâyetçi. Siz bu durumu nasıl görüyorsunuz?
- Gençlere yeteri kadar şans verildiğini düşünüyorum. Çok kolay forma şansı bulduklarından dolayı belki de durum böyle.
- Sporcuların transferde yaşadığı sorunlar konusunda ne düşünüyorsunuz?
- Bonservis bedelleri çok fazla. İnsanlar maçlar için işlerini, okullarını, ailelerini aksatıyorlarsa bunun bedelini de almalılar. Yabancı ve Türk oyuncuları birbirleriyle kıyaslamamak gerekir. Çünkü onların piyasaları farklı. Sonuçta farklı bir durum olabilirdi, bizim sporcular pahalı, yabancılar düşük fiyatta olabilirlerdi. İki tarafı birbirine karıştırmamak gerekir.

Uzun zamandır böyle

- Erkek voleybolunun düşüşünü nasıl değerlendiriyorsunuz?
- Erkek voleybolu sanıldığı gibi birkaç yılda değil uzun bir süredir böyle... Avrupa'ya sporcu transferi de bu nedenle gerçekleşmiyor. Ulusal takımımızın ikinci ligde fazla bir başarısı yok. Böyle voleybolu olan bir ülkeden adamlar neden sporcu transfer etsin ki... Sporcu ona ne kazandırabilecek? Bu durumun asıl nedenin de kimsenin ne yapacağını bilmemesi ve ortada sebepsiz bir şaşkınlığın olması... Liglerde lokomotif olabilecek takımlar yok. Bu da erkek voleybolunun toparlanmasına olanak vermiyor. Bayanlar liginde ise böyle takımları bulunuyor ve daha iyi bir konumda olmalarının asıl nedeni de bu.
- Voleybol size ne kazandırdı?
- Şu anda bir iletişim şirketinin ortaklarından biriyim. Bunu voleybol sayesinde başardım çünkü ortağım da eski voleybolcu. Bizi bu bir araya getirdi. Sporum sayesinde evimi aldım. Pek fazla tatil yapamadım ya da istediğim gibi hayatımı yaşayamadım ama yine de bu spora birçok şey borçluyum.
- Voleybolun hangi yönüyle ilgilenmek istiyorsunuz?
- Voleybolu bıraktıktan sonra bu sporun antrenörlük yönünden çok yönetim bölümünde görev almak istiyorum. Benim bu yönden voleybola daha çok katkım olabilir. Uzun yıllar bıkana kadar voleybol oynamayı planlıyorum. Türk voleybolu özellikle erkek voleybolunun biraz değişikliğe ve motivasyona ihtiyacı var.
- Oğlunuzun voleybolla ilgilenmesini ister misiniz?
- Oğlumun voleybolla uğraşmasını istiyorum. Ancak şu aşamada onu hangi takımın altyapısına vereceğimi bilmiyorum.

Hiç yorum yok: