Merhabalar...

Şu anda Elena Demiryürek'in blog'unda bulunuyorsunuz... Burada benim yazılarımı, röportajlarımı bulabilirsiniz... Fotoğraflarlara gün gelecek zenginleşecek bu blog ama şimdilik zamanı var... Hepinize geldiğiniz için teşekkür ederim

27 Eylül 2007 Perşembe

Kaptan salona geri döndü

C Spor 28.07.2004

ELENA DEMİRYÜREK

Eczacıbaşı'nın unutulmaz kaptanlarından, Türk bayan voleybolunun yetiştirdiği en önemli isimlerden... Şimdilerde eski kulübünün genel menajerliğini üstlendi ve salona geri döndü. Selcan Teoman, Kurtaran Mumcu 'nun ardından boşalan menajerlik koltuğuna oturmaya nasıl karar verdiğini, Mavi-Beyazlı takıma geri dönüşünü hedeflerini, yeni yapılanmayı anlattı. Teoman, yeni işinde eğitimci kimliğinin avantaj sağlayacağını da sözlerine ekledi.
- Eczacıbaşı sezon sonu Kurtaran Mumcu ile yollarını ayırdı. Uzun bir arayıştan sonra sizde karar kılındı...
- Eczacıbaşı Kurtaran Mumcu ile yollarını ayırdıktan sonra bana menajerlik teklifi ile geldi. Ancak ben ilk başlarda duruma bu kadar da sıcak bakmadım. Sonrasında birkaç görüşme daha yaptık ve ben spor kulübüne gelince bu havayı ve voleybolu ne kadar çok özlediğimi anladım.

Salonu özlemişim

-Eczacıbaşı'na gelmeden önce öğretim görevlisiydiniz. Bir anda meslek değiştirmek zor olmadı mı?
- 7 yıldır Bilgi Üniversitesi'nde çalışıyorum. Bu görevi kabul ettikten sonra ayrıldım. Uzun bir süreden sonra fark ettim ki çok fazla masa başında kalmışım. Spor kanıma işlemiş ve o spor salonu kokusu insana farklı bir duygu yaşatıyor.
- Sezon boyunca deplasmanlarda, maçlarda olacaksınız. Yorucu bir süreç sizi bekliyor. Siz ve aileniz bu duruma hazır mısınız?
- Bundan birkaç yıl önce olsaydı, bu görev beni çok zorlayabilirdi. Çünkü o zaman çocuklarım küçüktü ve daha çok zaman ayırmam gerekebilirdi. Ama şimdi onlar kendi ayaklarının üzerinde durabiliyor ve ben bu işi başarabileceğime inanıyorum. Ayrıca eşim de benim sporculuk yıllarımdan koşturmaya alışık.

Adaptasyon sorun olmaz

- Takımla tam olarak tanışma şansınız olmadı. Antrenör ve menajer değişti. Bu adaptasyonda sorun yaşatır mı?
- Takım henüz tam olarak bir araya gelemedi. Gerek yaz ayları, transferler, gerekse ulusal takım kampları buluşmayı zorlaştırıyor. Takımın birbirine alışması zaman alacaktır ama en iyi şekilde adaptasyonu sağlayacağımıza inanıyorum.
- Ulusal takımda çok fazla sporcunuz olması adaptasyon sürecini kötü etkilemez mi?
- Bayan voleybolunun ilerlemesi, Eczacıbaşı,Vakıfbank Güneş Sigorta, Beşiktaş, Yeşilyurt gibi takımların ulusal takımın yükünü çekmesi kulüpleri zorlayan bir durum. Ancak ulusal anlamda başarı sağlayabilmek için böyle durumlara katlanmak zorundayız. Ayrıca rakiplerimiz de bizimle aynı durumda olduğu için sorun yaşayacağımızı sanmıyorum.
- Sezon sonunda Jelic ile yollar ayrıldı. Yeni arayışlar başladı. Neden Motta ?
- Jelic ile yollarımızı ayırdıktan sonra Eczacıbaşı'nın altyapıya önem veren düşüncesine uygun bir antrenör bulmamız gerekiyordu. Hem takımı güçlendürecek hem de altyapıdan yukarıya voleybol akışını sağlayabilecek biri olmalıydı. Bu kişi de altyapı konusunda büyük başarılara imza atan Marco Aurelio Motta'dan başkası değildi. Brezilya ve İtalya ulusal takımlarına sayısız sporcu kazandırmış bir antrenör.

Başarılı olacağız

- Yeni transferler ve yapı hakkında neler düşünüyorsunuz?
- Takımımızın yaş ortalaması iyice düştü. Bu da gelecekle ilgili olarak çok iyi bir durum. Bahar 'la yeniden anlaştık. Özlem , kendi kararını kendisi verecek.
Onun dışında sporcularımız genç ve yeni sezona ısınıyorlar. Özellikle altyapımıza her zamankinden de büyük önem vereceğiz. Antrenörlerimiz üst takıma çıkacak sporcuları hazırlamaya başladı. Antrenörümüz özellikle bu konuda çok hassas. İyi bir takımın altyapıdan geçtiğine inanıyor.
- Geçen sezon alınan lig üçüncülüğü camiayı pek de mutlu etmedi. Bu sezon ne olur?
- Eczacıbaşı hep başarılı olmuş bir kulüp ve bunu tekrar tekrar yaşamak istemesi çok doğal. Ancak yeni oluşum doğrultusunda temeli güçlendirmek ve küçük adımlarla ilerlemek çok doğal. Bir sezon takım yüksek bir performans gösteremedi diye antrenörü göndermek yanlış olur. Uzun bir süredir bu yapılmış. Tabii ki şampiyonluk istiyoruz ama takımı güçlendirmek ana hedefimiz.


Rekabet ve kalite


- Size yabancı olmayan bir camiaya girdiniz. Geçen yıllarda neler değişmiş?
- Yıllardır dostum olan, hocalığımı yapmış ya da beraber oynadığım kişilerle şimdi rakibim. Bu güzel bir duygu. Çünkü tatlı rekabet başarıyı getirir. İnanıyorum ki bu tüm voleybol camiasına hareketlilik getirecek.
Uzun zamandır Vakıfbank Güneş Sigorta-Eczacıbaşı rekabeti var ki Nalan Ural 'da benim uzun zamandır görüştüğüm bir dostumdur. Hatta ben takımı bıraktığım yıl benim yerime o gelmişti. Cengiz Göllü benim antrenörlüğümü yapmış bir isimdir. Yani çok tanıdık bir çevreye geri döndüm.

Hiç yorum yok: