Merhabalar...

Şu anda Elena Demiryürek'in blog'unda bulunuyorsunuz... Burada benim yazılarımı, röportajlarımı bulabilirsiniz... Fotoğraflarlara gün gelecek zenginleşecek bu blog ama şimdilik zamanı var... Hepinize geldiğiniz için teşekkür ederim

25 Eylül 2007 Salı

Maç öncesi rüyaya yatıyoruz

C Spor 17.03.2004

ELENA DEMİRYÜREK

Genç, başarılı ve evli... O, Ulusal Takım'ın ve Vakıfbank Güneş Sigorta'nın başarılı isimlerinden Aysun Özbek . Takımda başarılı voleybolunun yanısıra sessiz kişiliği ile de dikkatleri üzerine çekiyor. Aysun Özbek'le voleybolu, eşiyle nasıl tan ıştığını ve hedeflerini konuştuk.
- Voleybola nasıl başladınız?
Beni 1989 yılında Fenerbahçe'de Cemil Karahan voleybola başlattı. 1996'ya kadar Sarı-Lacivertli takımda forma giymeye devam ettim. Faik Karayev' in antrenörlüğü döneminde Vakıf Bank'a transfer oldum orada 4 yıl oynadım. Daha sonra kulüp kapandı ve Vakıfbank Güneş Sigorta'ya geçtim.
- Voleybol sizin mesleğiniz. Bunun dışında yaşamınızda nasıl bir yeri var?
- Voleybol benim hayatım. Eşimi bile voleybol sayesinde tanıdım. Eşim Eczacıbaşı'ndaki Bahar Urcu 'nun arkadaşıydı. Bu sayede birbirimizi bulduk. 25 Haziran 2000'de ise hayatımın en anlamlı imzasını attım! Eşim ( Hakan Özbek ) eski bir basketbolcu, şimdilerde İngilizce öğretmenliği yapıyor.
- Ulusal Takım'ın geldiği yeri nasıl buluyorsunuz?
Ulusal Takım'da çok yol katettik. Takım arkadaşlarım ve ben ilk kez bir Avrupa ve Dünya Şampiyonası yaşadık. İlkleri başardık ve daha da iyi olacağımıza inanıyorum.
- Turnuvalarda finale kadar geliyorsunuz ama birincilik kürsüsüne çıkamıyorsunuz. Neden?
Turnuvalarda sonuna kadar çok iyi bir performans sergiliyoruz. Ancak finallerde ne olduğunu anlayamadan maçları kaybediyoruz. Bunun nedenini açıklamak çok zor. Ben bu durumu strese bağlıyorum. İnandığım tek şey final oynaya oynaya şampiyon olmayı öğreneceğimiz gerçeği. Çünkü rakiplerimize baktığımızda, örneğin Almanya 3 Avrupa Şampiyonası finali oynamış.
- Kariyerinizde gelmek istediğiniz nokta...
En büyük hedefim Vakıf Güneş Sigorta'da ve Ulusal Takım'da şampiyonluk yaşayabilmek. Kariyerimi yurtdışında sürdüreceğimi sanmıyorum. Geleceğime farklı bir yön vermeyi planlıyorum.
- Maçlara hazırlanmadan önce herhangi bir uğurunuz var mı?
- Maçlardan bir gün önce takım kaptanımız Necla 'yla birlikte rüyaya yatıyoruz. Karşılaşmaların nasıl geçeceğini tahmin etmeye çalışıyoruz. Bazen tutturuyoruz. Maç günü o karşılaşmada başarılı olup olmayacağımızı hissediyorum. Ama bu benim mücadele etmemi engellemiyor.
- Eşinizin mesleğinize bakış açısı nedir?
- Eşimle herhangi bir problem yaşamıyoruz. Çünkü o da eski bir sporcu ve yaşamının çoğunu deplasmanlarda geçirmiş. Birbirimizi çok özlüyoruz. Ama beni bu mesleği yaparken tanıdı yani benimle evlenirken bunu kabul etmiş oldu. Özellikle de Ulusal Takım kampında gün saymaya başladım. Ama bu benim işim o nedenle anlayışlı davranıyor.

Voleyboldan sonra bebek

- Voleybolcular sporu bıraktıktan sonra ne yapacaklarının sorulmasından hoşlanmazlar ama sizin herhangi bir planınız var mı?
- Voleybolu bıraktıktan sonra bebek yapmayı planlıyorum. Evde oturup çocuğumla ilgilenmek istiyorum. Nezaman yatıp kalkacağıma kendim karar vereceğim.
- Voleyboldan arta kalan zamanlarınızda ya da üzerinizdeki baskıyı azaltmak için ne gibi uğraşlarınız var?
- Boş zamanlarımı örgü örerek, dantel işleyerek geçiriyorum. Hatta bunu takım arkadaşlarıma da aşıladım ve maç aralarında ya da zorlu bir maç öncesinde üzerimizdeki stresi elişleriyle atmaya çalışıyoruz. Bu sezon kendimizi tığ örgüsü şallar yapmaya adadık. Benim dolabımda şal sayısı gittikçe artıyor. Resme yeteneğim her zaman vardı. Bir süre kursa da gittim ama antrenmanlar nedeniyle bırakmak zorunda kaldım. Voleybolu bıraktıktan sonra bu tip şeylerle uğraşacağımı düşünüyorum.

Hiç yorum yok: