Merhabalar...

Şu anda Elena Demiryürek'in blog'unda bulunuyorsunuz... Burada benim yazılarımı, röportajlarımı bulabilirsiniz... Fotoğraflarlara gün gelecek zenginleşecek bu blog ama şimdilik zamanı var... Hepinize geldiğiniz için teşekkür ederim

27 Eylül 2007 Perşembe

Rakiplerden korkmuyoruz

C Spor 22.09.2004

ELENA DEMİRYÜREK

Ulusal Bayan Voleybol Takımı'nın ve Esczacıbaşı'nın kaptanı... Özlem Özçelik, Mavi-Beyazlı takımda sayısız şampiyonluklar yaşamış, 1999 Avrupa Kupa Galipleri Kupası'nı, Şampiyon Kulüpler Kupası'nda 3.'lük ve 4.'lük elde etmiş başarılı bir sporcu. Özçelik aynı zaman d a geçtiğimiz sezon Ankara'da düzenlenen Avrupa Şampiyonası finallerinde 2.'lik aynı yıl yapılan Dünya Şampiyonası'nda ise 7.'liği kazanan kadronun da yıldız isimlerindendi. Özçelik ile dün başlayan Avrupa Grand Prix'sinde Türkiye'nin durumu ve kendi voleybol kariyeri hakkında konuştuk.
- Ulusal takım kaptanlığının artıları eksileri nelerdir?
ÖZLEM ÖZÇELİK- Ulusal takım kaptanlığı yapmak öyle kolay bir iş değil. Çok zor ve sorumluluk isteyen bir görev. Bütün takımdan sorumlusunuz ve tüm Türkiye'yi temsil ediyorsunuz. Bu çok gurur verici ve bir anlamda da zor bir mevki. En önemlisi herşeyimizle sizi örnek alan bir çok insan var. Maçlarda takım arkadaşlarımın psikolojilerini düzeltmek zorundayım. Aslında tüm ekip arkadaylarıma teşekkür ederim. Çünkü beni hiçbir zaman zor durumda bırakmadılar. Ve bu başarılı ekibin takım kaptanlığını yaptığım için çok gururluyum ve mutluyum.
- Geçen yıl Avrupa Şampiyonası finallerinde gösterdiğiniz performası grand prixde de yakalayabilecek misiniz?
Geçen yıl aldığımız başarıları devam ettirmeliyiz. Çünkü biz bunu başarabilecek bir takımız. Bütün Türkiye arkamızda ve bizi destekliyor . Herzaman da destekledi. Türk halkının bize olan güvenini sürdürmek istiyoruz. Bunu başaracağız. Ama herkes şunun bilincinde olsun bu turnuva oynayacağımız en zor şampiyona olacak.

Daha bilinçliyiz

- 2003 Ankara ve 2004 Ankara arasında ne gibi değişiklikler var?
Aslında çok büyük değişiklikler yok. Eğer düşünce olarak bakarsak bir dünya takımı olduğumuzu biliyoruz. 2003'te Türk Bayan Voleybol Ulusal Takımı'nın neler yapabileceğini kimse bilmiyor ve tahmin etmiyordu. 2003'ten sonra herşey değişti. Artık tüm dünya takımları bize karşı önlem alıyor ve bizim iyi bir takım olduğumuzu biliyor. Bu turnuvada hem Türkiye hem de dünya görecek ki biz de bir yıl içinde değişmeyen birçok şey var. Öreğin hırsımız ve başarı isteğimiz. Tabii sakat olan oyuncularımız var. Ama hedef aynı değişmez . Vazgeçmeyeceğiz.
- Olimpiyatlarda mücadele eden rakiplerinizin performanslarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
- Rakipler çok farklı bir oyun sergilemediler. Tabii olimpiyat olduğu için düşünceleri farklıdır. Sonuçta madalya için oynadılar. Biz de orada olabilirdik. Rakiplerimizden Almanya en çok dikkat çeken takımdı. Onların oynadığı oyun sistemi bizim takıma biraz ters geliyor. Önemli olan bizim oyunumuz. Rusya takımı bu turnuvaya katılmıyor. Bizim için bir avantaj sayılabilir. Vazgeçmek yok.
- Takımınızla yaşadığınız sorun sizi nasıl etkiledi?
Psikolojim hiç etkilenmedi. Ben profesyonel bir sporcuyum ve Türk Bayan Ulusal Voleybol Takımı'nın kaptanlığını yapıyorum. Kendime güveniyorum. Eczacıbaşı'na imza attım. Ama anlaşamasaydık bir çok takımdan hatta yurt dışından teklifi aldım. Bunları değerlendirip voleybol yaşantıma devam edecektim.

İlk ve son klibim

- İtalyan voleybolcular da mankenlik yapıyor, klip çekiyor. Siz bu alanda ülkemizde bir ilksiniz. Tepki aldınız mı?
- Olumlu tepkiler aldım. Bu klip ilk ve sondu benim için. Güzel bir anı olarak kalacak. İtalyan voleybolcular bu işi profesyonel yapıyorlar. Ben böyle bir şey düşünmüyorum. - Aktif voleybol kariyerinize ne kadar devam edeceksiniz? Tabii ki bir gün bu işi bırakacağım. ama henüz düşünmüyorum. En azından başarmak ve görmek isteğim şampiyonluklar var. Sakatlığım falan da yok. Arkamdan gelen genç arkadaşlarıma da artık yol açmam gerektiğini düşünüyorum. Zamanı gelince bırakacağım.

Hiç yorum yok: