Merhabalar...

Şu anda Elena Demiryürek'in blog'unda bulunuyorsunuz... Burada benim yazılarımı, röportajlarımı bulabilirsiniz... Fotoğraflarlara gün gelecek zenginleşecek bu blog ama şimdilik zamanı var... Hepinize geldiğiniz için teşekkür ederim

23 Eylül 2007 Pazar

'Ulubatlı' Souness: Şimdi yapmam

C Spor 11.02.2004

DERLEYEN: ELENA DEMİRYÜREK

O anda biri elime bayrak tutuşturdu ve birden yanımda birkaç kişiyle koşmaya başladım. Sahanın ortasına kadar geldiğimde -ki bayrağın o kadar büyük olduğunu bilmiyordum- birden durdum ve bayrağı santraya diktim. O anda bir Galatasaraylı'yı neyin mutlu edeceğinin de yanıtı vermiş oldum. Bu aklımda olan bir şey değildi. Bu hayatımda yaptığım en cesurca ve en aptalca hareketti. Bir daha yapacağımı da sanmıyorum.
İşte tam o anda Sarı - Kırmızılıların yedek kulübesinden çıkan Souness santraya doğru koşuyor ve elindeki dev bayrağı dikiyor.
Türkiye Kupası maçı.... Şükrü Saracoğlu Stadı... 24 Nisan 1996 Çarşamba... İki ezeli rakip... Fenerbahçe - Galatasaray... Ortam gergin, Sarı-Lacivertliler kendi mabetlerinde önceki 1 - 0'lık (dk.5 Dean Saunders ) yenilgiyi lehlerine çevirmeyi hedefliyor. İlk yarıda 41. dakikada Aykut 'un golüyle 1 - 0 öne geçen Fenerbahçe'de büyük bir sevinç ve bunun getirdiği bir rahatlık var. Taraftar coşmuş takımına büyük destek veriyor. Ancak 1 - 0 yeterli değil; bu nedenle maç uzatmaya gidiyor... Veeee... 117. dakikada gelişen atağı gole çeviren Saunders, statta bulunan az sayıda Galatasaray taraftarına kupa şampiyonluğunun keyfini yaşatıyor. İşte tam o anda Sarı - Kırmızılıların yedek kulübesinden çıkan Galatasaray Teknik Direktörü Graham Souness , santraya doğru koşuyor ve elindeki dev Sarı - Kırmızılı bayrağı dikiyor.
Fenerbahçeliler şaşkın, Sarı - Kırmızılılar şaşkın, hakemler şaşkın... Fenerbahçe Stadı bir kaç dakika boyunca sessizliğe gömülüyor.
Aradan geçen sekiz yılda Souness'da, Galatasaray'da ve Fenerbahçe'de pekçok değişiklik yaşandı. Ama o Türkiye Kupası hiçbir zaman unutulmadı. Graham Souness, Türkiye liglerindeki dokuz aylık serüvenini, olaylı Fenerbahçe maçını ve kariyeri ile ilgili ayrıntıları anlattı.
Souness Türkiye'de teknik direktör olmanın nasıl bir duygu olduğunu şu sözlerle ifade ediyor: ''Türkiye'de futbola verilen önem çok fazla. Galatasaray ülkenin en önemli takımlarından bir tanesi. Hergün hemen hemen 30 - 40 gazeteci röportaj ve haber için kulübe geliyordu.''
G.Saray bayrağını Fenerbahçe santrasına dikmesinin iç yüzünü anlatan Souness, olayın gelişimini ''Galatasaray'a ilk geldiğimde bir taraftar 'Bir Galatasaraylıyı en çok sevindirecek şey nedir?' diye sormuştu.

G.Saraylıyı ne mutlu eder?

Dokuz ay sonra Türkiye Kupası için Fenerbahçe Stadı'nda Sarı-Lacivertliler ile karşı karşıya geldik. 117. dakikada Saunders'ın attığı golle önemli bir başarıya imza attık. O anda biri elime bayrak tutuşturdu ve birden yanımda birkaç kişiyle koşmaya başladım. Sahanın ortasına kadar geldiğimde -ki bayrağın o kadar büyük olduğunu bilmiyordum- birden durdum ve bayrağı santraya diktim. O anda bir G.Saraylı'yı neyin mutlu edeceğinin de yanıtı vermiş oldum. Bu aklımda olan bir şey değildi. O, hayatımda yaptığım en cesurca ve en aptalca hareketti. Bir daha yapacağımı da sanmıyorum'' diye anlattı.
Souness, Galatasaray'dan gidişinin kendisini üzdüğünü ancak Akdeniz ülkelerinin futbolunun çok sert ve yorucu olduğunu, buna dayanarak da burada antrenörlük yapmanın zorluğunu dile getirdi.
Ali Sami Yen Stadı'nın bir stattan çok herkesin ziyaret edebileceği bir yer olduğunu, bu nedenle de taraftarların bu stadı, evleri gibi gördüğünü belirten Souness, Galatasaray yandaşı için buranın vazgeçilmez olduğuna inandığını belirtti. Türkiye'deki holiganların durumuna da değinen Souness, ''Türkiye'de olan taraftarlık anlayışı her yerdeki gibi. İngiltere'de de holingan holigandır. Bu durum ülkenin adıyla ilgili değil'' diye konuştu.

Hiç yorum yok: